download font baru
Sunday 29 April 2012 • 23:36 • 0 comments

Assalammualaikum....

hari ni,nak share satu tutor lagi...
tapi,ni bukan widget-widget blog...
tapi ni,untuk software yang korang gunakan untuk buat header ke ape ke..
same la..tok blog korang gak..
bukan untuk blog pun boleh...
Kali ni,memang susah la bagi saya...
sudah time first sekali nak buat..
tapi after dah dapat cara dia,,yess!!!!
gembira bukan kepalang dan saya rasa senang la pulak cara dia..
seyez..time neh,saya tak guna/tak ikut cara mana-mana orang...
sebab,orang lain punya lappy lain,saya lain jenis..
tapi,don't worry..cara saya ni,,semua orang boleh guna...
semua lappy/pc boleh..tak kira la ngko windows brape punye ke....
special kan??heheeexx.....minta puji
ok,,cara kali ni,,seperti tajuk di atas lah....
FONT...
font?takkan tak tahu kott...
alahh..yang untuk menulis tu..
jenis/style dia...
yang ada 'calibri,trebutchet,arial etc'
so,kalau lappy/pc kita ni,,taklah ada font yang kita nakkan?
tapi takpe,kita boleh DOWNLOAD dia..muehehheeheheeeee....

cara dia?ok follow step ni..


first pergi >SECRET<

lepastu,pilih la font yang awak nak tu..
dah pilih?
klik download kat pinggir dia tu...adakan?
ok...
finish step 1...


dah masuk/dah habis download?
ok...kita pi file download/file dimana font tu lepas di download.

contohla,macam saya,saya download font subway novella ..
di lappy saya,kalau habis download,file tu automatik masuk dalam file download.

tengok font yang didownload tu,,dalam file 'zip' kan???
ok,,jom saya ajar cara nak install dia...
dia bukan install biasa-biasa ja sebab dia dalam file zip..
kena extract dulu.
right click kat file tu,then pilih extract file/extract all.
mana-manalah..janji ada perkataan 'extract' tu.
sudah extract?

then,dia akan terus directkan kita kedalam folder yang diextract tadi tu.
so,nampak tak yang font tu?
kalau ada macam 'notepad' ,jangan buka/jangan pedulikan.
right click ke font yang sepatutnya.
tak tahu/keliru mana satu?(haiyh..otakkkkkk)
tengoklah yang mana satu ada nama font yang korang nak tu..
dah?
dah right click cantek?nsem?
pilih install...
dah habis install?
boleh la guna..cer buka wordpad ke,photoshop ke,photoscape ke,,
confirm dia dah ada.

good luck~


nak sampel tak?
alahh,,sampel font yang saya dah download...
ok...
tengoklah pic bawah ni....
jadi kan?
ada masaalah,tanya jek saya ^^



ouh ya..tak semestinya kena cari di >secret< tadi tu,,
kalau nak cari tempat lain pun boleh ^^


p/s:boleh tok bagi cantek tulisan kalau nak buat tulisan di header ke,banner ke,or watever.. ^^

Labels:


SOME WORDS!


Welcome to Eniq Fanfict blog tutorial.Don't change my tutorial to Your's k? copycat without permission is PROHIBITED !!
Profile
Stuff
Tagboard

Rewind



Credits


Template By: Nurul Afiqah
Big helped: Aulia Septiya
Edited: Eniq